Top 5 van opvallende punten uit ons jaarverslag over 2023

Met een gestage groei, een nieuwe strategie en een dikke duim omhoog van onze community laat ons jaarverslag over 2023 zien dat GMP+ International op koers ligt.

Ons jaarverslag 2023 staat nu online.

Heb je geen tijd om het hele verslag te lezen? Hier zijn enkele hoogtepunten …

1.            Gestage groei, stevige fundamenten

We hebben de afgelopen jaren een gestage groei doorgemaakt, die zich in 2023 heeft voortgezet. Onze fundamenten als organisatie en community zijn sterk. Dat is te danken aan het harde werk van de duizenden mensen over de hele wereld die voederveiligheid en duurzaamheid onderdeel hebben gemaakt van hun dagelijkse werk, en natuurlijk van het hele team van GMP+ International. We zijn op de goede weg.

2.            Een dikke duim omhoog van de community

In 2023 vroegen we het gerenommeerde onderzoeksbureau Ipsos om inzicht te geven in onze positie in de voederveiligheidscommunity, welke van onze diensten het meest worden gewaardeerd en hoe we de tevredenheid over onze certificering kunnen verbeteren. De resultaten gaven ons een echte impuls, waaruit bleek dat zowel GMP+ gecertificeerde bedrijven als Certificatie Instellingen (CI's) waarderen wat we doen.

De antwoorden bevestigden ook dat onze verbeterplannen in lijn zijn met wat de GMP+ Community wil en dat we goed op weg zijn om ze uit te voeren. In het jaarverslag vind je meer details over de komende verbeteringen aan onze portal, de feed support database (FSD), doorzoekbare gedigitaliseerde schemadocumenten en waarschijnlijk lees je deze blog zelfs op onze onlangs gelanceerde gebruiksvriendelijke website. Samen maakt dit het gemakkelijker om de informatie die je nodig hebt te vinden, te begrijpen en te gebruiken.

3.            Driejarig ondernemingsplan gelanceerd

Vorig jaar introduceerden we een nieuwe bedrijfsstrategie voor de jaren 2023 - 2025, die onze organisatie helpt om zich op de juiste dingen te richten. Hierin wordt beschreven hoe we onze overkoepelende strategische doelstelling gaan bereiken om marktleider te blijven op het gebied van voederveiligheid & duurzaamheidssystemen en -diensten, door een inspirerende partner te zijn voor onze community.

En in het volledige jaarverslag kun je in hun eigen woorden horen wat voor geweldig werk de teams van GMP+ International doen om onze strategie te implementeren.

4.            Maximale betrokkenheid bij de community

We zijn vastbesloten om onze samenwerking met de diervoederindustrie voort te zetten. Dit heeft ons tot 's werelds grootste programma voor veilig en duurzaam diervoeder gemaakt en zal de drijvende kracht zijn achter onze toekomstige successen.

We zijn ook een programma gestart om Certificatie Instellingen nog centraler te stellen in onze manier van werken. Ze zijn van cruciaal belang om wereldwijd te zorgen voor veilig en duurzaam diervoeder, door de implementatie van onze standaarden met bijna 20.000 bedrijven over de hele wereld te ondersteunen. Wij willen de toegevoegde waarde voor beide partijen versterken.

5.            Impuls voor duurzaamheidswerk

En we hebben ons duurzaamheidswerk een impuls gegeven in 2023, met onder andere een bijgewerkte standaard voor ontbossing bij soja, en een pilot voor een standaard voor het meten van de CO2-voetafdruk.

Steeds meer leden van de community vragen ons naar onze duurzaamheidsstandaarden. We zijn ook betrokken geweest bij discussies met de sector over duurzaamheid, hoe we dit moeten aanpakken en hoe het eruit ziet.

Dit heeft geresulteerd in de nieuwe visie, missie en waarden van GMP+ International, die ons zullen helpen voort te bouwen op ons succes in een veranderde wereld. Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat we in ons werk de duurzaamheid van diervoeder op hetzelfde niveau brengen als de voederveiligheid - door voort te bouwen op onze ervaring en door de standaarden, middelen en ondersteuning die beschikbaar zijn via ons aanbod van Feed Responsibility Assurance (GMP+ FRA) te verbeteren.

Het is onze ambitie om relevant te blijven voor onze GMP+ Community, ons voortdurend te verbeteren en leiderschap te tonen.

Neem nu een kijkje

Maar dit zijn slechts de hoogtepunten - er is nog veel meer te vinden in het jaarverslag, dus neem gerust een kijkje: GMP+ Jaarverslag 2023.